Teatr Praska 52 - repertuar styczniowy 2016 - fragment


29 stycznia (piątek) g. 19.00
Wszystko w rodzinie – It Runs in the Family
Teatr Graciarnia
Bilety: 30 PLN, 15 PLN

30 stycznia (sobota) g. 19.00
Wszystko w rodzinie – It Runs in the Family
Teatr Graciarnia
Bilety: 30 PLN, 15 PLN

31 stycznia (niedziela) g. 19.00
Wszystko w rodzinie – It Runs in the Family
Teatr Graciarnia
Bilety: 30 PLN, 15 PLN

REZERWACJA BILETÓW: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
REZERWACJA BILETÓW W DNIU SPEKTAKLU: 500 259 120
Teatr Praska 52; ul. Praska 52 (Kraków - Dębniki)
www.teatrpraska52.pl; www.facebook.com/praska52

Repertuar w szczegółach
http://www.teatrpraska52.pl/repertuar_szczegoly

REPERTUAR W SZCZEGÓŁACH

Wszystko w rodzinie

Ray Cooney Tytuł oryginalny - It Runs in the Family

Krótki opis spektaklu, piórami jego Twórców:  W tej angielskiej farsie autorstwa komediopisarskiego klasyka Widz zostanie uwikłany razem z bohaterami w serię dynamicznych i przekomicznych wydarzeń. Rzecz dzieje się w Szpitalu św. Andrzeja w Londynie, gdzie tuż przed ważną konferencją jeden z lekarzy dowiaduje się o owocu romansu sprzed kilkunastu lat. Próbując ratować swoją rodzinę, reputację i szanse powodzenia wystąpienia doktor ucieka się do wszelkich możliwych sposobów. Desperacja osiąga poziom zenitu, a kłamstwo rodzi kłamstwo, co zaskakująco płynnie prowadzi do kwintesencji komizmu. Gwarantujemy ubaw po pachy, muzykę na żywo i doskonałą zabawę.  

Obsada:
Ola Białek, Eliza Bielińska, Maria Kubaszek/Klaudia Framęga, Katarzyna Sałata/Katarzyna Lis, Klaudia Urban, Michał Grzyska, Konrad Żygadło/Bartosz Cwaliński, Tomasz Katra, Mateusz Krzemiński, Miłosz Majchrzak, Bartłomiej Kiraga/Michał Pastuszczak, Mateusz Wiskulski.  Tłumaczenie : Elżbieta Woźniak  Opracowanie tekstu : Eliza Bielińska  Reżyseria : Tomasz Smykalski  Muzyka: Katarzyna Dłużniewska, Michał Popiel, Jakub Tokarz  Czas: 2 godz. (z 1 przerwą)   RAY COONEY  Sylwetka nakreślona przez Zia Foxwell  Ray Cooney należy do czołówki najpopularniejszych angielskich pisarzy komediowych. Jego sztuki odniosły sukces nie tylko w rodzimej Anglii, ale również na Broadway’u. Zostały przetłumaczone na dwadzieścia języków. Ray jest uroczym człowiekiem, całkowicie zadowolonym ze swego losu. Mówi na przykład: „Nigdy w życiu nie zrobiłem niczego, za co by mi zapłacono a co mnie samego nic nie kosztowało”. Już w dzieciństwie marzył o tym, by zostać aktorem, a w wieku czternastu lat rzucił szkołę i zgłosił się na próbę głosu do partii solowej w „Pieśni Norwegii” i dostał ją. Potem odbywał praktykę grając w teatrach sezonowych od Worthing do Blackburn. W 1956 roku został przyjęty do grupy Briana Rixa w Whitehall Theatre, gdzie dał się poznać, jako bardzo dobry aktor komediowy. I chyba ta wieloletnia praktyka aktora komediowego, znakomita znajomość teatralnych mechanizmów i reakcji widowni przyczyniły się do wielkiego sukcesu Ray’a Cooney’a jako twórcy fars i komedii. A napisał do tej pory kilkanaście, w tym cztery z nich do spółki z Johnem Chapmanem. Wszystkie stawały się hitami teatralnymi. „ To paskudztwo, które piszę zdaje się mieć ogólne przesłanie, choć inspirację czerpię z typowych sytuacji, które mogą zdarzyć się wszędzie. Rzeczy proste są zwykle najzabawniejsze.”
 
Ray mieszka w Epping Forest ze swą żoną Lindą. Mają dwóch synów: Danny’ego, który jest żonaty i mieszka w Australii oraz Michaela, który napisał swoją pierwsza farsę Casch on delivery/ Z rączki do rączki, przetłumaczoną na język polski przez Elżbietę Woźniak. Cooney jest autorem następujących fars granych z ogromnym powodzeniem w polskich teatrach: „Mayday”, ”Mayday 2” „Okno na Parlament”, „Wszystko w rodzinie”, „Kochane pieniążki”, Tom, Dick i Harry – napisaną wspólnie ze swoim synem Michaelem; „Nie teraz kochanie” – napisaną wspólnie z Johnem Chapmanem; współtworzył również z Tony Hiltonem i Gene Stone.

 

Na podstawie nadesłanych informacji przygotował zespół redakcyjny [Portal NOwe-MEdia]

 

FacebookRSS FeedPinterest