Niemiecki kandydat do Oscara w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny, który zrobił furorę na ubiegłorocznych festiwalach m.in. w Szwajcarii i Niemczech, zdobył Bawarską Nagrodę Filmową w kategorii najlepszy aktor dla gwiazdy „Bękartów wojny” Alexandra Fehlinga.

Warto obejrzeć: "Hannah Arendt", reż. Margarethe von Trotta, Francja, Kanada, Niemcy, Izrael 2012, 113 min

Wielka niemiecka reżyserka Margarethe von Trotta od debiutu w 1970 roku „Utraconą częścią Katarzyny Blum”, zawsze stała w kontrze do politycznego mainstreamu. W swoim najnowszym filmie przedstawia sylwetkę jednej z największych filozofek XX wieku - Hanny Arendt. Do roli tytułowej zaś zaangażowała wspaniałą aktorkę -  Barbarę Sukową, nagrodzoną w 1986 roku Złotą Palmą za rolę innej wielkiej kobiety w filmie von Trotty – Róży Luksemburg.

Warto obejrzeć: " Heli ", reż. Amat Escalante, Meksyk, Francja, Niemcy, Holandia 2013, 105 min

Estela ma 12 lat i właśnie szaleńczo zakochała się w młodym uczniu szkoły policyjnej, który chce, żeby razem uciekli i wzięli ślub. Jej rodzina będzie musiała stawić czoła panującej wokół przemocy, aby doprowadzić do tego, żeby marzenie nastolatków się spełniło.

Warto obejrzeć: "Wilgotne miejsca", reż. David Wnendt, Niemcy 2013, 109 min

Lubi swój zapach intymny, a podczas masturbacji chętnie eksperymentuje z warzywami. Rzadko się myje, bo higiena intymna jest dla niej mocno przereklamowana. Otwarcie mówi o tematach, o których wielu z nas nawet nie śmie myśleć, a z przyjaciółką wymienia się tamponami. Najbardziej fascynują ją zabrudzone deski sedesowe, które znajduje w miejskich toaletach… To właśnie ona – nastolatka Helen Memel (Carla Juri), nie bez powodu nazywana Amelią 2.0.
    
PREMIERA - 6 CZERWCA 2014



Pod koniec stycznia 2014 w polskich kinach w zrekonstruowanej wersji obrazu i dźwięku pojawił się „Pancernik Potiomkin” – najważniejszy film w historii kinematografii wyreżyserowany przez Siergieja Eisensteina. To właśnie z tego filmu pochodzi słynna scena masakry na odeskich schodach, w której Eisenstein zastosował przełomowy montaż ujęć i zrewolucjonizował język kina.

FacebookRSS FeedPinterest